Amnesty groep
Breda

Schrijfgroepen

Brieven schrijven is Amnesty’s meest beproefde actiemethode. Postzakken vol brieven maken indruk. Iedere maand selecteren wij een aantal zaken waarvoor geschreven kan worden. De acties worden wereldwijd verspreid, zodat we kunnen zorgen voor massale steun.
Er zijn twee verschillende soorten schrijfacties waaraan je mee kunt doen: spoedacties voor mensen in direct gevaar of langlopende zaken waarvoor de lange adem noodzakelijk is.

In Breda zijn schrijfgroepen actief. Neem Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op voor meer info.

Alle leden van de schrijfgroepen sturen brieven naar overheden die verantwoordelijk zijn voor een schending van een mensenrecht. De brieven zijn altijd vriendelijk van toon, spreken de overheden aan op hun gevoel van rechtvaardigheid. De brieven komen van Amnesty International uit Londen, na controle van de zaak sturen zij het door naar Amnesty vestigingen over de hele wereld. In ons geval Amnesty Nederland. Op de website van Amnesty Nederland zijn ze beschikbaar gesteld.

Je kunt je aanmelden voor het schrijven van brieven. Dan ontvang je de schrijfacties via de mail. Lees hier hoe je je kunt aanmelden.